Dietă şi frumusețe
1180 accesări 13 Ianuarie 2016 0 comentarii

Cum puteţi mânca cinci ouă pe zi fără a creşte colesterolul

Ouăle au fost dintotdeauna considerate duşmanul sănătăţii şi unul dintre principalii factori care contribuie la creşterea colesterolului. De aceea, medicii au limitat sau interzis consumul de ouă persoanelor hipertensive sau cardiace.

Oul este o porţie ideală de proteine, lipide, carbohidraţi, vitamine, minerale, fiind astfel o sursă importantă de substanţe nutritive.

„Depinde cum gătim oul. Ouăle fierte cleioase şi omleta sunt alimente generatoare de colesterol. Cu toate acestea, pot fi consumate şi câte cinci-şase ouă fierte tari pe zi, fără a creşte colesterolul. Tocmai de aceea sunt recomandate şi în curele de slăbire”, declară acad. prof. dr. Ovidiu Bojor.

Totuşi, nutriţionistul dr. Monica Grasa atenţionează că un gălbenuş fiert tare poate fi greu de digerat.„Cel mai uşor de digerat este albuşul coagulat şi gălbenuşul cremos - fiert prea tare devine indigest. Evitaţi pe cât posibil prepararea ouălor prin prăjire”, declară medicul.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.