22 Martie 2017
1870 accesări
0 comentarii

Contractul cost-volum-rezultat pentru tratamentul fără interferon al hepatitei C cronice (HCC), la adulţi, a fost semnat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) şi deţinătorul autorizaţiei de punere pe piaţă, prin reprezentantul legal în România.

Tratamentul celor 2000 de pacienţi eligibili va putea începe după ce medicamentul Ledipasviru plus Sofosbuvirum va fi inclus în lista cuprinzând denumirile comune internaţionale (DCI), corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, potrivit legii în vigoare, şi după ce comisia de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii (MS) va elabora protocolul terapeutic de prescriere. Pe baza protocolului aprobat de MS, comisia de experţi, de la nivelul CNAS va elabora formularul specific care va fi completat de medicul prescriptor la momentul eliberării reţetei.

„Ca urmare a renunţării la mecanismul avizării tratamentelor scumpe de comisiile de experţi ale CNAS, nu va mai fi necesară nicio aprobare suplimentară pentru prescrierea reţetei. Cura cu medicamentul menţionat va dura 12 sau 24 săptămâni, în funcţie de starea clinică a pacientului, iar evaluarea rezultatului medical se va face la finalizarea tratamentului şi după alte 12 săptămâni. Totodată, se preconizează că la începutul săptămânii viitoare se vor finaliza negocierile pentru contractul cost-volum-rezultat, vizând tratamentul fără interferon a 10.000 de pacienţi eligibili cu hepatită cronică C, aflaţi în stadiile de fibroză hepatică F4 (ciroza compensată), F3 şi F2 (cu anumite comorbidităţi)”, explică reprezentanţii CNAS.

CNAS consideră că prin finalizarea negocierilor pentru contractele cost-volum/cost-volum-rezultat, în acest caz, dar şi în alte cazuri, se depăşeşte etapa cea mai importanta în crearea condiţiilor de acces al pacienţilor la tratamente inovative.

Taguri articol: stiri medicale tratamente tratament cnas hepatita c