12 August 2016
1485 accesări
0 comentarii

Unicul serviciu de sfaturi medicale prin telefon din ţară, Peditel, a fost extrem de solicitat în acest sezon estival, de părinţii ai căror copii s-au confruntat cu probleme de sănătate specifice verii.

Peditel 1791 (sfat medical pediatric prin telefon) este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim non-stop, funcţionează la nivel naţional şi este iniţiat şi implementat de către Fundaţia Părinţi din România. Acest serviciu este operat de medici specialişti şi se adresează oricărui părinte care doreşte să obţină un sfat medical pentru afecţiuni fără risc vital pentru copilul său.

Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenţie rapidă, până la prezentarea copilului pentru un consult medical. Cele mai frecvente probleme cu care se adresează cei care solicită sprijinul specialiştilor de la celălalt capăt al „firului” de telefon sunt : febră, vărsături, diaree, în sezonul rece şi traumatisme craniene, în sezonul cald, o problematică frecvent întâlnită indiferent de sezon, fiind plânsul copilului mic.

„În perioada concediilor, ni s-au semnalat foarte multe insolaţii la copiii care au stat pe plajă în intervalul 11:00-16:00, când sunt explozii solare”, a declarat Cristina Grigore, coordonator Peditel.

În multe situaţii, părinţii revin cu un apel când au o nouă problemă medicală şi comunică eficienţa sfaturilor medicale oferite de către medicul de gardă. Gradul de eficienţă, satisfacţie şi utilitate a serviciului este măsurat de către Fundaţia „Părinţi din România” prin chestionare de satisfacţie anuale. Totodată, informal prin mediile de comunicare online, părinţii îşi exprimă mulţumirea şi satisfacţia privind serviciul telefonic.

„Continua creştere a numărului de apeluri este un indicator în sine, majoritatea părinţilor comunică medicului că au aflat de existenţa serviciului telefonic pentru sfaturi medicale de la un alt părinte”, mai spune coordonatorul.

Recomandări pentru părinţi:

Părinţilor care apelează la serviciul de telefonie „Peditel” le este recomandat să îşi noteze recomandările medicale şi, dacă au nelămuriri sau neînţelegeri asupra sfaturilor medicale oferite de medicul de gardă, să revină cu un alt apel pentru clarificări. Totodată, să pună în aplicare recomandarea medicului privind prezentarea de urgenţă în serviciile medicale specializate sau apelarea numărului unic 112, deoarece sănătatea şi siguranţa copilului sunt esenţiale.

Durata unei consilieri telefonice este de aproximativ 10 minute. „Peditel 1791” este un număr cu tarif normal valabil în reţelele: Vodafone, Orange, Telekom fix şi mobil; pentru cartelele prepay trebuie să aveţi credit în eurocenţi, nu minute naţionale sau oferte speciale. 1791 nu este valabil în reţeaua RDS-RCS şi UPC.

Taguri articol: stiri medicale copil comunicare naţional

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Articol publicat de Vali PAPATANASIU