Pediatrie
947 accesări 17 Decembrie 2017 0 comentarii

Aveţi copii mofturoşi care nu vor să mănânce? Iată ce trebuie făcut!

Copilul dumneavoastră nu vrea să mănânce? Nu trebuie să vă panicaţi, pentru că refuzul alimentaţiei, deşi este o problemă frustrantă, este destul de des întâlnită în copilărie. În plus, atunci când copiii trebuie să urmeze şi un regim alimentar special, atunci problema devine chiar mai grea.

„Copilul vă va da de ştire atunci când s-a săturat. Acesta este momentul când trebuie să opriţi alimentaţia, chiar dacă nu a terminat masa. Oferiţi-i cantităţi reale de mâncare. De exemplu, un copil mănâncă între un sfert şi o treime din masa unui adult. Permiteţi-i să ceară mai mult, dacă îi este încă foame”, a declarat pentru „Cuget Liber”, dr. Cristina Mihai, medic pediatru, specialist în Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice.

Scopul este, însă, de a avea trei mese principale pe zi, cu două gustări, una dimineaţa şi cealaltă după-amiaza. Cert este că cel mic nu trebuie lăsat să mănânce continuu, pe tot parcursul unei zile. În primul rând, copilul ar trebui să ştie când va fi următoarea masă.

Este important ca părinţii să înţeleagă de ce copiii nu mănâncă întotdeauna, precum şi-ar dori ei, tocmai pentru a evita situaţia în care orele de masă se transformă într-o experienţă neplăcută pentru întreaga familie.

Apoi, permiteţi-i copilului dumneavoastră să aleagă între maximum două alimente sau să fie implicat în prepararea hranei, când mai creşte. Se pare că mulţi copii mici doresc să se hrănească singuri, decât să fie alimentaţi cu lingura, aşa că, daţi-le propria lor lingură pentru a încerca acest lucru. Specialiştii sunt de părere că, oferindu-le diverse alimente, le încurajaţi independenţa, ceea ce este foarte bine pentru ei.

Sfaturi pentru a reduce tensiunea la masă

Bineînţeles că masa nu decurge întotdeauna aşa cum vor părinţi. Cu toate acestea, trebuie să respectaţi decizia copilului atunci când nu îi este foame. De asemenea, adulţii trebuie să ştie că după vârsta de 12 luni copiii nu cresc la fel de repede, ceea ce înseamnă că apetitul lor nu va mai fi la fel de crescut precum a fost în primul an de viaţă. După un timp, cei mici încep chiar să descopere că ei sunt oameni independenţi, că pot exprima simpatii şi antipatii, iar acest lucru este tot o parte a creşterii.

„Părinţii devin de multe ori anxioşi, atunci când copiii lor nu mănâncă. Se poate întâmpla mai ales atunci când aţi făcut efort pentru a pregăti masa pentru copilul dumneavoastră. Unii copii refuză să mănânce, ştiind că este o modalitate eficientă de a obţine atenţie. În astfel de situaţii, este bine să vă păstraţi calmul în cazul în care copilul dumneavoastră refuză masa. Nu hrăniţi niciodată cu forţa un copil. Acest lucru duce adesea la teama de a mai mânca sau refuzul de a continua. Oferiţi-i noi alimente, în timp. Este posibil să dureze mai mult până când copilul dumneavoastră va gusta din mâncare (va fi nevoie de mai multe încercări înainte să-i placă). Apoi, lăudaţi-l când încearcă alimente noi”, a explicat dr. Mihai.

Medicul a mai spus că, dacă este posibil, mesele copilului ar trebui să fie similare cu masa familiei. Încurajaţi chiar întreaga familie să mănânce multe fructe şi legume, ca un exemplu bun, dar şi pentru o alimentaţie sănătoasă. Totodată, trebuie creată o atmosferă plăcută la masă, iar părinţii şi fraţii să fie modele pozitive pentru copii, aşa că este indicat ca mesele să fie servite împreună, în familie, cât mai des posibil.

De asemenea, nu trebuie omis faptul că cei mici răspund bine atunci când au o rutină, aşa că ei au nevoie să mănânce în mod regulat, pentru a răspunde cerinţelor corpului lor în creştere.

„Alocaţi copilului 20-30 de minute pentru mese şi 10-15 minute pentru gustări. Aşezaţi copilul la masă atunci când mâncarea este gata. Forţarea copilului să stea mai mult la masă poate duce la refuzul mâncării”, este de părere specialistul.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.