Nutriţie
171 accesări 16 Iulie 2019 0 comentarii

Ce mâncăm vara, ca să rămânem supli şi sănătoşi

Puţini ştim că vara, pe lângă vreme şi uleiuri care ne protejează pielea de ultraviolete, există şi alimente care ne ajută. Ele blochează razele soarelui prin antioxidanţii pe care îi conţin.

Medicii specialişti ne sugerează să mâncăm fructe şi legume, pentru a nu ne îngreuna alimentaţia şi pentru a face faţă mai uşor caniculei. Însă, nu trebuie să neglijăm nici proteinele.

„Una dintre cele mai populare legume ale verii, foarte recomandată şi în dietele pentru slăbit, este ardeiul gras. Acesta conţine o substanţă numită capsaicină care acţionează la nivelul sistemului digestiv. Ea elimină toxinele din organism şi straturile adipoase care deformează silueta”, explică dr. Loti Popescu, coordonatorul programelor de sănătate din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Constanţa.

Dintre fructe, prunele sunt unele dintre cele mai utile în dietă, pe timpul verii. Ele conţin foarte multe fibre care contribuie la prevenirea constipaţiei şi la eliminarea toxinelor din organism. Prunele au foarte puţine calorii, numai 59 la o sută de grame de fruct, şi furnizează corpului şi substanţe nutritive esenţiale care îi oferă energia necesară pentru a funcţiona corespunzător în zilele caniculare.

De asemenea, piersicile au un conţinut bogat de fibre care le face să devină alimente cu efect laxativ sau diuretic. Roşiile, sărace în calorii şi bogate în fibre şi vitamina C, sunt unele dintre alimentele care nu trebuie să lipsească din meniul nostru în această vară. Sunt bune şi cu o bucăţică de brânză lângă, dar şi în supă, condimentate cu busuioc.

Caisele şi ele sunt foarte benefice în regimurile de slăbit, deoarece conţin doar 48 de calorii/100 de grame şi sunt foarte versatile, putând fi transformate în deserturi şi mâncăruri delicioase. Pectina care se regăseşte în caise instalează senzaţia de saţietate pe termen lung.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.