Nutriţie
180 accesări 16 Iulie 2019 0 comentarii

De ce să introducem în alimentație semințele de in

Semințele sunt adevărate surse de fibre și proteine cu proprietăți incredibile asupra organismului. Le poți integra în gustări sănătoase, salate sau chiar deserturi pentru a te bucura din plin de toate beneficiile pe care ți le aduc.

Din ce în ce mai populare în toate colțurile lumii, semințele de in sunt frecvent menționate în lista cu alimentele cele mai bogate în nutrimente.

Cunoscute pentru aportul lor esențial de grăsimi de cea mai bună calitate, de fibre și de antioxidanți, au numeroase efecte benefice asupra sănătății și ajută la prevenirea a numeroase boli, conform medlife.com.

Beneficiile pe care le aduc semințele de in sănătății? În primul rând, reduc riscul bolilor de inimă, cancer, accident cardiovascular și diabet. Acestea au conținut bogat de fibre dietetice și acizi grași omega-3, au efect antiinflamator şi contribuie la reducerea presiunii arteriale și reglarea nivelului de colesterol din sânge, precum şi la reglarea nivelului de zahăr din sânge şi la creșterea imunității.

Le poți găsi pe piață atât întregi, cât și măcinate. Specialiștii atrag însă atenția asupra semințelor gata măcinate, deoarece, la scurt timp după ce interiorul, care este partea cea mai prețioasă din punct de vedere nutrițional, este expus la lumină, acesta oxidează și își pierde mare parte din calitățile benefice. Cel mai bine este să cumperi semințe de in întregi și să le macini cu puțin timp înainte de a le consuma. Un mod simplu de a le introduce în alimentația zilnică este la micul dejun, în bolul cu cereale sau într-un borcănel de iaurt.

Nu introduce semințele de in în alimentația ta dacă ai probleme legate de tiroidă sau suferi de boli inflamatorii intestinale!

Madlena CĂLUGĂREANU

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.