Sfatul medicului
725 accesări 08 Mai 2020 0 comentarii

Deficitul de zinc, o afecțiune rară de care trebuie să ne ferim

Zincul este un microelement esențial, necesar tuturor formelor de viață; este cofactor pentru peste 300 enzime implicate în creșterea și regenerarea celulară, este necesar pentru procesul de creștere la copii și are un rol crucial în menținerea sănătății pielii, părului, unghiilor, oaselor, mușchilor și sistemului nervos, informează romedic.ro.

Dacă nu îți iei suficient zinc din alimentație, este posibil să te confrunți cu efecte secundare cum ar fi căderea părului, lipsa vigilenţei şi un simţ redus al gustului şi al mirosului. Când ai un deficit sau lipsă de zinc, corpul tău nu poate produce celule noi, sănătoase. Acest lucru duce la apariția unor simptome precum: scăderea inexplicabilă în greutate; rănile care nu se vindecă; persoana nu mai este vigilentă, alertă; un simţ redus al mirosului şi gustului; diaree; pierderea poftei de mâncare; leziuni sau răni deschise pe piele.

Cele mai bogate alimente în zinc sunt produsele de origine animală (carnea de pui, miel, iepure, ficatul), stridiile și scoicile, astfel încât deficiența de zinc apare adesea la persoanele ce urmează diete vegetariene, atât din cauza aportului scăzut de zinc, cât și ca urmare a ingestiei unei cantități mari de inhibitori ai absorbției zincului din cereale și leguminoase.

Alimentele cu un conținut moderat de zinc sunt ciupercile, varza, susanul negru, orezul brun, alunele.

Cele mai sărace alimente în zinc sunt uleiul, untul, zaharurile, gemurile, produsele rafinate, fructele.

Cele mai bune surse de zinc pentru persoanele ce urmează o dietă vegetariană sunt tofu, soia, nucile, alunele și cerealele fortificate cu zinc.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.