Diete
5163 accesări 19 Noiembrie 2015 0 comentarii

Dieta proteică. Avantaje şi dezavantaje

Dietele bogate în proteine au devenit populare printre cei care doresc să slăbească repede. Unele persoane ţin o astfel de dietă doar pentru câteva săptămâni, în timp ce altele decid să o transforme într-un stil de viaţă permanent.

O dietă proteică are avantaje şi dezavantaje. Este important să le cunoaşteţi şi să le cântăriţi bine înainte de a decide dacă dieta proteică vi se potriveşte.


Avantajele dietei proteice

Nu există niciun dubiu în privinţa eficienţei dietei proteice în procesul de slăbire. Iniţial, kilogramele se vor topi rapid, dar o parte din ele sunt doar apă şi vor reveni imediat ce veţi începe să consumaţi din nou carbohidraţi. Pentru majoritatea oamenilor, pierderea rapidă în greutate este o idee extrem de atrăgătoare care le întăreşte voinţa, dieta devenind astfel mai uşor de urmat.

Multe persoane care încep o dietă proteică vor observa iniţial o scădere a nivelului de colesterol. Din moment ce colesterolul este de cele mai multe ori un efect secundar al obezităţii, diminuarea acestuia constituie un beneficiu pentru sănătate.

De asemenea, o dietă bogată în proteine este de obicei foarte săţioasă. Proteinelor le ia mai mult timp să se digere decât carbohidraţilor şi lipidelor, astfel că rămân în stomac pentru mai mult timp.

Alte avantaje includ obţinerea unei pieli sănătoase, a unui păr strălucitor, dar şi întărirea musculaturii. Acestea se datorează faptului că proteinele stau la baza construirii şi regenerării celulelor. Proteinele sunt cele care susţin circulaţia sângelui, regenerarea pielii, repararea fibrelor musculare şi întărirea oaselor.

De asemenea, dacă urmaţi o dietă proteică, asiguraţi-vă că peştele se află cât mai des în meniu. Din fericire, peştele nu este numai slab în grăsimi, el conţine acizi graşi omega-3 care contribuie la diminuarea colesterolului, pierderea în greutate şi scăderea şanselor de a dezvolta boli de inimă, cancer şi artrită.


Dezavantajele dietei proteice vizează şi sistemul digestiv

O parte dintre dezavantajele dietei proteice sunt cele care urmează după faza iniţială de pierdere a kilogramelor în plus. Atunci colesterolul LDL, adică tipul rău de colesterol, creşte. Organismul, care are la dispoziţie prea puţin carbohidraţi pentru ardere şi energie, intră în starea de cetoză. Acest lucru înseamnă că organismul produce cetone şi arde grăsimi în loc de glucoză. Deşi acest lucru duce la pierderea în greutate, se pot declanşa dureri de cap şi stări de iritabilitate. De asemenea, cetonele pot declanşa mirosuri neplăcute ale corpului. Pentru a combate acest efect trebuie să beţi multă apă.

Dietele proteice sunt adesea bogate în grăsimi saturate nesănătoase şi sărace în fructe şi legume. Grăsimile animale pot provoca boli de inimă şi anumite tipuri de cancer, în timp de fructele şi legumele sunt o sursă de antioxidanţi şi vitamine precum beta-caroten, vitamina C, bioflavonoizi şi minerale. Eliminarea lor din alimentaţie vă poate expune riscului de deficienţe de vitamine şi minerale.

Dacă nu consumaţi fructe şi legume, atunci vă vor lipsi şi fibrele din dietă. Acest lucru poate duce la constipaţie, diverticulită şi sindromul colonului iritabil.


Decizia vă aparţine

Dacă sunteţi în căutarea unui regim alimentar care să vă ajute să slăbiţi repede, poate pentru o vacanţă sau pentru a începe un plan de slăbit de dificultate medie, cu dieta proteică veţi obţine cu siguranţă rezultatele aşteptate.

De asemenea, dieta bogată în proteine este eficientă şi pentru cei care au de slăbit foarte multe kilograme.

Oricine plănuieşte să ţină dieta proteică pentru mai mult de câteva săptămâni ar trebui să acorde o atenţie sporită alimentelor. Sunt necesare carnea slabă, peştele care conţine grăsimi sănătoase, fasolea şi alte produse bogate în proteine sănătoase. Totodată, trebuie incluse în dietă şi legumele. Nu trebuie să vă feriţi de carbohidraţi, în special de produsele pe bază de cereale integrale.

Cei care au avut probleme de sănătate cu ficatul şi rinichii ar trebui să discute cu medicul înainte de a adopta o dietă proteică. Procesarea excesivă a proteinelor poate fii stresantă pentru un organism care are deja funcţiile slăbite.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.