Sfatul medicului
370 accesări 13 Februarie 2018 0 comentarii

Durerile articulare nu vă dau pace? Iată cum puteţi scăpa de ele!

Articulaţiile reprezintă acele zone ale corpului uman prin care se unesc oasele, iar durerile articulare sunt acele senzaţii de disconfort, de durere şi de iritaţie. Partea proastă este că acestea pot apărea la oricare dintre articulaţiile corpului uman şi se acutizează întotdeauna în sezonul rece. Specialiştii sunt de părere că, multă vreme, s-a considerat că presiunea atmosferică scăzută ar genera dureri articulare deoarece ar permite ţesuturilor să se inflameze.

Mai mult decât atât, există studii care arată că durerea se accentuează cu fiecare 10°C mai puţin dar, în special, când este asociată cu presiune atmosferică scăzută. O altă cauză ar fi efectul pe care ȋl are frigul asupra muşchilor, o sensibilitate care este supărătoare chiar şi la persoanele sănătoase.

„Ştiinţa nu înţelege, ȋncă, de ce unii oameni pot suferi mai multă durere atunci când se schimbă vremea, dar medicii ar trebui să-şi ajute pacienţii să-şi adapteze stilul de viaţă şi medicaţia ȋn funcţie de necesităţile lor individuale pe tot parcursul anului”, a declarat dr. Daniela Duşa, medic specialist reumatologie la Medstar General Hospital.

Pentru a evita apariţia acestor probleme, medicul îi sfătuieşte pe constănţeni să folosească, în primul rând, o îmbrăcăminte adecvată anotimpului în care ne aflăm. Apoi, folosirea mănuşilor este recomandată, ȋn special, la pacienţii cu fenomen „Raynauld”, la care, din cauza frigului pot apărea necroze la nivelul degetelor. Totodată, se recomandă plimbările ȋn aer liber pentru a absorbi vitamina D, al cărei deficit se corelează cu manifestări clinice severe ale artritei reumatoide şi a altor boli reumatice. De asemenea, nivelul seric scăzut al vitaminei D se asociază cu sensibilitate la durere şi cu creşterea riscului de osteoporoză.

Pentru că iarna nu a plecat încă şi este posibil să mai avem zile friguroase şi cu polei, deplasările pe gheaţă trebuie să se efectueze cu mare atenţie pentru a se evita căderile.

„În urma alunecărilor, femeile aflate la menopauză au risc mare să dezvolte o fractură osteoporotică fie la nivelul capului femural, fie la nivelul extremităţii distale a radiusului şi ulnei (fractura Collens)”, a precizat medicul.

Specialistul a mai spus că, în caz de durere, kinetoterapia ȋn interior şi hidrokinetoterapia sunt recomandate pacienţilor, însă numai după un consult al medicului de specialitate.

Pentru început, a explicat dr. Duşa, se va ȋncepe cu exercţii uşoare, urmând ca apoi să se crească timpul şi intensitatea antrenamentului, ȋn funcţie de modul ȋn care corpul răspunde. Desigur, aplicarea căldurii asupra articulaţiilor trebuie făcută cu precauţie şi sub ȋndrumarea unui medic.

Apoi, masajul cu ulei de camfor ameliorează artrita şi durerile articulare.

„În sezonul rece, din cauza sedentarismului şi a regimului alimentar, greutatea corporală are tendinţa de a creşte. Pe de altă parte, se ştie că obezitatea este un factor de risc pentru apariţia şi agravarea gonartrozei, spondilozei lombare şi nu numai. Acestea sunt motive ȋn plus pentru menţinerea greutăţii corporale optime”, a completat specialistul.

Înainte de toate, persoanele care acuză dureri articulare trebuie să îşi adapteze dieta la anotimpul în care ne aflăm. Aceasta ar trebui să cuprindă alimente uleioase, dulci, sărate, acre şi hrănitoare.

Următoarele alimente ar trebui să facă parte din regimul alimentar din timpul iernii: laptele şi produsele lactate (smântănă, unt, miere cu lapte rece), ulei, leguminoase (mai puţin pacienţii cu hiperuricemie), cereale (porumb, orez), legume (vinete, conopida, varza, cartofi dulci, morcovi, spanac, ghimbir uscat), fructe uscate, fructe de sezon (mere, portocale).

Petru detalii, programări, consultaţii şi consiliere, apelaţi numerele de telefon 0241.638.251, 0722.574.250 şi 0241.940.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.