Sfatul medicului
196 accesări 04 Octombrie 2019 0 comentarii

Durerile de stomac, ameliorate printr-o alimentaţie corectă

Vă întrebați de ce vă doare stomacul şi nu ştiţi de ce? Una dintre principalele cauze se referă la alimentația de zi cu zi și stres. Cele mai întâlnite probleme ale stomacului le reprezintă arsurile. Orice problemă netratată se acutizează, putând duce, la un moment dat, la boli cum ar fi gastrita, ulcerul, colonul iritabil sau - mai rău - cancer.

„Trebuie să fiţi atenţi tot timpul la ce mâncaţi, pentru că dieta joacă un rol foarte important în menținerea sănătății aparatului digestiv. Pe de o parte, există unele alimente, care cresc refluxul gastroesofagian, mesele îmbelşugate sau băuturile acidulate pot provoca arsuri la stomac. Desigur, disconfortul gastric diferă de la pacient la pacient, astfel că pentru unii dintre aceștia durerile sunt mai uşoare, dar pentru alții sunt insuportabile”, arată dr. Raluca Maftei, medic de familie.

Aşa că, dragi constănţeni, includeţi în regimul dumneavoastră alimentar

legumele verzi, cum ar fi salata verde, ardei, broccoli, ştevie, urzici, spanac, pătrunjel, busuioc, mărar etc. Toate acestea conțin nutrienți protectori pentru tubul digestiv și o cantitate sporită de magneziu, un mineral ce calmează arsurile la stomac și reduce aciditatea gastrică. Deci, puteți consuma salată la orice masă din zi, incluziv la micul dejun, cu condiția să evitați legumele interzise, respectiv pe cele acide, gen roșii, varză, ridichii, ceapă.

Mărul, în schimb, mai ales cel verde, deși este un aliment ușor acid, are numeroase proprietăți pentru sănătatea sistemului digestiv și nu numai. Spre exemplu, merele pot fi consumate simple sau în salate, cu morcovi, dovleac sau alte vegetale. Totodată, puteți combina mărul cu fulgi de cereale integrale. Atunci când vine vorba despre meniul cotidian, nu uitaţi nici de banane, care, pe lângă aproape toată gama de B-uri pe care le conține, au un conținut ridicat de magneziu, potasiu, conținând și grăsimi vegetale de bună calitate, dar și fibre.

Specialiştii spun că o banană consumată dimineața la micul dejun cu un ceai cald ameliorează arsurile la stomac. În plus, pentru a scăpa de durerile de stomac, puteţi consuma şi morcovi, rădăcinoase (țelină, rădăcină de păstârnac, rădăcină de pătrunjel, ardei, sfeclă roșie).

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.