Sursa foto Fraser Coast Chronicle

Sursa foto Fraser Coast Chronicle
Sursa foto Fraser Coast Chronicle
Sănătate
1160 accesări 30 Septembrie 2020 0 comentarii

Exercițiul fizic moderat în sarcină ajută la creșterea tonusului muscular

Sarcina reprezintă cea mai frumoasă perioadă din viața unei femei, nimeni nu poate contesta acest lucru, doar că aceste nouă luni, cât poartă în pântece bebelușul, viitoarea mămică experimentează tot felul de stări. De cele mai multe ori, ea se confruntă cu dureri de spate, dureri pelvine, insomnii, dureri de șolduri, crampe musculare, reflux gastroesofagian și nu numai.

Specialiștii Spitalului de Obstetrică și Ginecologie „Euromaterna” le recomandă gravidelor să urmeze câteva sfaturi menite să le ajute să depăşească perioadele delicate din sarcină. În primul rând, medicii le recomandă femeilor însărcinate să facă mişcare. Aşadar, dragi mămici, chiar dacă vă simţiţi greoaie şi cel mai bine aţi sta tolănite pe pat, cu ultimele puteri, încercaţi să vă urniţi din loc, măcar pentru o jumătate de oră pe zi.

„Exercițiul fizic moderat în sarcină ajută la creșterea tonusului muscular și îmbunătățește circulația. Vă modifică în bine starea de spirit și vă energizează. O simplă plimbare este ideală. Înotul este, de asemenea, o modalitate eficientă de a face mișcare. Apoi, o baie caldă este o modalitate plăcută de a vă relaxa și a scăpa de durere. Asiguraţi-vă, însă, că apa nu este prea fierbinte. În acelaşi timp, odihna este atât de importantă, însă de cele mai multe ori rămâne pe plan secundar. Puteți, în loc să spălați vasele, să alocaţi zece minute doar pentru tine. Desigur, somnul are și el un rol major în recuperarea voastră”, este sfatul medicilor.

Aceştia au precizat că reprezentantele sexului frumos trebuie să evite, pe cât posibil, stimulenții precum cofeina, exercițiile fizice sau mesele copioase înainte de culcare. Totuşi, vă puteţi pune o pernă sau un prosop rulat între genunchi, pentru că acesta vă va ajuta la înlăturarea presiunii din zona pelvină și partea inferioară a spatelui. Foarte important, trebuie să mâncaţi corespunzător, întrucât corpul vostru are nevoie de energie nu doar pentru voi, ci și pentru bebelușul din burtică. Totodată, refluxul gastroesofagian este o altă problemă des întâlnită în sarcină. Pentru a vă simţi mai bine, puteți încerca să dormiţi cu capul și pieptul ușor ridicate, pentru a minimiza cantitatea de acid care urcă din stomac.

Reţineţi încă un lucru! Anumite alimente pot agrava arsurile de stomac și ar trebui evitate: ciocolata, mâncărurile picante, roșiile, cafeaua și băuturile carbogazoase. În plus, postura corpului și încălțămintea trebuie să fie adecvate, pentru că în timpul sarcinii, pe măsură ce burta crește, centrul de greutate înaintează. Ca urmare, pentru a evita contractarea mușchilor spatelui și a ameliora durerea, mențineți-vă o postură a corpului corectă. Care este aceasta? „Umerii relaxați, staţi drept, cu o ușoară îndoire a genunchilor, folosindu-vă mușchii abdominali. De asemenea, purtaţi încălțăminte ajutătoare pentru a înlătura durerile specifice sarcinii”, au adăugat cei de la „Euromaterna”.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.