13 Noiembrie 2018
861 accesări
0 comentarii

În condiţiile în care obezitatea la copii a căpătat proporţii îngrijorătoare, cercetătorii încearcă să afle cauzele bolii secolului. Un studiu publicat în ediţia Journal of Nutrition Education and Behaviour examinează modul în care reclamele la mâncare cu public ţintă copiii pot fi motivul principal al acestei probleme.

Cercetătorii de la Universitatea California-Davis au studiat tipurile de materiale publicitare văzute de copii sâmbăta dimineaţa şi în după-amiezile din timpul săptămânii. Verificările s-au făcut pe 12 canale TV urmărite în mod special de micuţi. Din cele 5.724 de reclame înregistrate, 1.162 erau legate de mâncare. Concluzia, o reclamă din cinci este pentru produse de mâncare, cu 5,2 spoturi prezentate într-o singură oră. Restaurantele fast-food, dulciurile, chipsurile, covrigeii şi băuturile carbogazoase sau cu adaos mare de zahăr au reprezentat mai mult de 70% din materialele publicitare. Dintre acestea, 34% au fost pentru mâncare semipreparată, restaurante fast-food şi pizzerii. De altfel, studiul arată că, în principal, canalele pentru copii conţin cel mai mare procent de materiale publicitare despre mâncare.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Articol publicat de Mirabela ŞERBĂNESCU