23 Martie 2022
629 accesări
0 comentarii

Puțini știu că extinderea duratei unui exerciţiu pentru îmbunătăţirea rezistenţei plămânilor şi consolidarea fibrelor musculare face parte din sporirea rezistenţei fizice. În plus, exerciţiile fizice sunt extrem de importante pentru buna funcţionare a corpului, deci faceți mișcare cât puteți de mult.

Sportul nu dăunează nimănui. Ba dimpotrivă, activitatea fizică contribuie la creşterea capacității pulmonare, oxigenează sângele şi dezvoltă fibrele muşchilor. Aceste lucruri sunt cunoscute sub numele de rezistenţă fizică. Cum puteţi să îmbunătăţiţi rezistenţa fizică? De fapt, această capacitate se bazează pe prelungirea antrenamentelor şi atingerea efortului maxim, fără a compromite performanţa. Desigur, așa cum era de așteptat, implică mintea, corpul, deoarece necesită concentrare pentru a rezista oboselii şi pentru a recâştiga energia.

Potrivit dr. Magdalena Necula, dacă aveți o viață activă și faceți mișcare, veți scăpa de stres, vă va creşte stima de sine şi va scădea rata bolilor de inimă. În plus, a rezista cât de mult puteţi într-o sală de fitness are o serie de beneficii pentru sănătate: îmbunătăţeşte circulaţia şi tensiunea arterială, transformă grăsimea corporală în energie, creşte capacitatea cardiorespiratorie. Apoi anumite organe, cum ar fi rinichii, ficatul, adică cele care îndepărtează deşeurile din corp, funcţionează corect. În același timp, muşchii vor primi mai mulţi nutrienţi, iar inima se va întări, prin scăderea bătăilor pe minut. Un alt avantaj este că scade pericolul osteoporozei, asta prin reducerea pierderii de minerale.

Atenție, însă! Dacă suferiţi de o boală cronică, este necesar să vă adresaţi medicului înainte de orice antrenament. Dacă nu reușiți să ajungeți într-o sală de fitness, încercați să faceți mișcare acasă. De exemplu, puteți sări coarda timp de zece minute pentru a întări articulaţiile, a regla respiraţia şi a promova coordonarea. La început, veţi sări doar câteva minute, dar pe măsură ce vă antrenaţi, veţi prelungi durata sesiunii. Apoi, nimic mai simplu decât mersul rapid nu este necesar pentru a îmbunătăţi rezistenţa fizică. Deşi nu ardeţi la fel de multe calorii, mersul pe jos este minunat pentru a vă menţine activi. Vă place să alergați? Începeţi cu o viteză moderată și asiguraţi-vă că traseul este lung şi creşteţi zilnic ritmul. De asemenea, o jumătate de oră de dans măreşte semnificativ rezistenţa, în timp ce urcarea treptelor întăreşte picioarele. De fapt, urcarea necesită o respiraţie adecvată pentru a ajunge sus fără a vă epuiza, așa că este necesar să vă faceți timp pentru a vă perfecţiona tehnica. Rețineți, însă, că este important ca genunchii să fie sănătoşi şi să tolereze impactul. În general, articulaţiile se deteriorează din cauza mişcărilor complexe, dar și dacă există umflături sau durere, iar în acest caz este esenţial să mergeţi la medic.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Articol publicat de Mirabela ŞERBĂNESCU