Sfatul medicului
37 accesări 14 Septembrie 2022 0 comentarii

Odihna previne oboseala musculară, dar crește și performanța

Se știe că odihna este unul dintre pilonii antrenamentului corect. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să vă dați seama cât timp trebuie să se odihnească fiecare mușchi pentru ca organismul să se poată recupera după un antrenament. Cu toate acestea, trebuie să fiți conștienți de faptul că, în lumea sportului, fiecare persoană se adaptează diferit la exerciții. Cu toate acestea, există parametri de bază care se aplică aproape tuturor. Pe lângă alimentele consumate și tehnica de execuție, trebuie să acordați importanță și recuperării. Altfel spus, odihna este momentul în care întrerupeți activitățile pentru a vă recăpăta forțele. Astfel, le oferiți mușchilor timp să transforme tot ce ați făcut în creștere și dezvoltare. În același timp, odihna vă permite să recuperați rezervele de glicogen. De asemenea, previne oboseala musculară, dar crește și performanța. Așadar, susțin specialiștii, nu merită să vă puneți corpul în pericol prin suprasolicitarea mușchilor, deoarece vă puteți accidenta.

Cât timp trebuie să se odihnească fiecare mușchi după antrenament? Este nevoie de circa 48 - 72 de ore pentru recuperare musculară completă. Rețineți! Este recomandat să nu aveți mai mult de o sesiune de antrenament pe zi și să gestionați cu atenție greutățile zilnice. Dacă folosiți sarcini mai mari, a doua zi va trebui să vă odihniți complet. De exemplu, dacă vă antrenați trei zile pe săptămână, alternați cu zilele de odihnă și lăsați la final cele mai solicitante exerciții.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.