Sfatul medicului
205 accesări 17 Iulie 2019 0 comentarii

Postul intermitent. Cât de sănătoasă este această metodă de a slăbi

Postul intermitent sau „Intermittent Fasting” nu mai este nicio noutate, reprezentând un nou trend în materie de slăbit şi diete, în special în rândul vedetelor de la Hollywood, specifică csid.ro.

Acesta presupune să nu mănânci nimic timp de 16 ore, între cină şi următoarea masă de a doua zi, acest proces având numeroase beneficii pentru organism. Bineînțeles, există mai multe programe de post intermitent. Nutriționistul Gianluca Mech ne spune însă adevărul despre efectele mai mult sau mai puțin benefice ale postului intermitent.

„În ultimii ani, s-a vorbit mult despre acest post intermitent, uneori ca şi cum ar fi o noutate. De fapt, această metodă are rădăcini străvechi în aproape toate religiile şi este folosită ca o practică pentru întărirea spiritualităţii unei persoane, mai degrabă decât ca o abordare terapeutică. Această nouă popularitate a postului provine din faptul că a fost studiat pentru proprietățile sale de regenerare a celulelor deteriorate”, spune Gianluca Mech.

„Procesul de regenerare se întâmplă deoarece postul este, în sine, o sursă de stres şi provoacă o reacție de adaptare, la fel ca exercițiile fizice: ambele sunt, de fapt, stimuli hormonali definiţi. Ei provoacă daune care nu te omoară, ci te întăresc", explică nutriționistul.

Totodată, trebuie luate în considerație şi riscurile, şi pericolele la care ne putem expune în urma postului intermitent şi cum acesta poate afecta organismul.

„Riscul este posibilitatea unui dozaj greșit: dacă postesc prea mult, obţin doar un efect dăunător şi nu unul benefic. Adoptați postul folosind o abordare 16-8: adică ţineţi acest post timp de 16 ore şi menţineţi aportul de alimente pe o perioadă de 8 ore. Acest lucru se poate face sărind peste micul dejun, luând cina mai devreme şi prânzul mai târziu. Faceţi acest lucru de maximum două ori pe săptămână, deoarece postul este stresant pentru organism. Ținerea lui pe o perioadă mai lungă de tip crește nivelul cortizolului, iar cortizolul este un imunosupresor”, continuă nutriţionistul.

Postul intermitent este intervenție nutrițională eficientă pentru scăderea în greutate, promovând aderența pe termen lung și influențând în mod pozitiv markerii metabolici. În general, astfel de intervenții mențin sațietatea, respectă necesitățile nutriționale minime, determină o scădere maximă de țesut adipos cu prezervarea masei musculare, sunt ușor de administrat și de monitorizat.

„La o analiză mai aprofundată, postul nu este chiar necesar. Ar fi suficient să se creeze un echilibru între nevoi şi consum şi, pur şi simplu, să se urmeze o dietă corectă, dar această abordare aparent nu are aceeaşi fascinaţie. Un lucru fundamental trebuie menţionat în mod clar despre postul intermitent: nu este o practică terapeutică şi nu este o practică de dezintoxicare”, concluzionează specialistul.

Madlena CĂLUGĂREANU

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.