Sursa foto Pop Sugar

Sursa foto Pop Sugar
Sursa foto Pop Sugar
Sfatul medicului
310 accesări 14 Iulie 2020 0 comentarii

Vă este foame mereu? Ce alimente pot reduce pofta de mâncare

Simțiți că vă este foame mai tot timpul și vreți să scăpați de această senzație? Specialiștii afirmă că există și alimente care reduc eterna poftă de mâncare, și, în plus, este foarte ușor să faceți rost de ele, nu necesită o preparare complicată. Ba chiar, unele dintre ele nu necesită niciun fel de preparare.

De foarte multe ori, persoanele care au slăbit, în general, au tendința de a se culca pe o ureche și încep să mănânce orice. Practic, ele sunt victime ale așa-numitului efect „yo-yo”. Pentru evitarea pericolului de a recupera kilogramele de care aţi scăpat, aveţi mare atenție la ce puneţi în farfurie, şi mai ales ce băgaţi în gură.

Potrivit nutriţionistului Georgeta Toma, ghimbirul este foarte cunoscut datorită proprietăților sale stimulante, digestive, tonice, analgezice și antiinflamatoare. În primul rând, planta favorizează digestia, mai ales în cazul meselor extrem de copioase, cu grăsimi și proteine din abundență. În plus, contribuie la instalarea senzației de sațietate, pe lângă că are efect tonifiant, energizant și atenuează stările de greață.

„De exemplu, după fiecare masă copioasă, încercaţi să mestecaţi o bucățică de ghimbir. O altă alternativă de a-l consuma este ca decoct sau inclus în preparatele culinare sub formă de condiment. În acelaşi timp, puteţi opta pentru mere, acestea fiind extrem de utile atunci când aveţi senzaţia de foame. Motivele pentru care sunt considerate un fel de antidot împotriva senzației de foame se referă la faptul că acestea au un aport de fibre solubile și pectină. Ambele elemente contribuie la accelerarea percepției de sațietate. Aşa că, mâncaţi cu încredere mere, de recomandat cu o jumătate de oră înainte de masă sau ca gustare între felurile principale. Datorită aportului de nutrienți, acestea vă vor potoli foamea, fără să mai luaţi în considerare timpii lungi de masticație. De fapt, cu cât mestecaţi mai mult, corpul se va simți mai îndestulat”, a explicat specialistul.

Atenţie la avocado!

La rândul său, avocado, cu toate că este considerat un aliment excelent pentru slăbit, face parte dintre vegetalele cu exces de grăsimi. Pe scurt, dacă se abuzează, poate declanșa efecte contrare, ducând la îngrășare.

Din fericire, necesită destul de mult timp pentru a fi digerat. Ca urmare, consumând chiar și o singură jumătate de avocado în timpul prânzului, fiind foarte bogat în fibre, vă ajută să vă simțiţi stomacul plin pentru tot restul zilei. Altfel spus, este vorba despre un fruct uleios cu o mulţime de beneficii, fapt datorat conținutului de vitamine, antioxidanți și acizi grași omega 3. Îl puteţi chiar combina cu roșii și rucola și-i veţi simți efectele la nivel digestiv.

Fără îndoială, spanacul, precum și varza, andivele sau frunzele de sfeclă se află în topul alimentelor care reduc pofta de mâncare. De fapt, toate varietățile cu frunză verde închis, prin caracterul lor nutritiv, produc un efect surprinzător, calmând senzaţia de foame. Mai mult decât atât, acestea sunt bogate în fibre și pot fi consumate fierte, coapte sau trase la tigaie, cu puţin ulei de măsline.

În caz că nu ştiaţi, şi ouăle fac minuni. Aşa că, o omletă sau două ouă fierte moi vă ajută să uitaţi de foame. Specialistul a precizat că ouăle sunt considerate, pe bună dreptate, întruchiparea alimentului perfect. Ele pot fi descrise prin prisma combinației ideale de grăsimi, proteine, vitamine și minerale. În acelaşi timp, deși aparent banal, oul de găină facilitează echilibrul dintre colesterolul bun și cel rău, împiedicându-l pe acesta din urmă să se acumuleze pe pereții vaselor de sânge.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.