Şcolari
1492 accesări 06 Aprilie 2016 0 comentarii

Tranziţia de la grădiniţă la şcoală. CUM NE PREGĂTIM COPIII

Tranzitia de la un mediu distractiv si flexibil, asa cum sunt percepti anii de gradinita, la un mediu mai structurat al scolii, in care incep sa apara reguli din ce in ce mai stricte, reprezinta o provocare pentru parinti, dar si o dificultate de adaptare pentru copii. Acela este momentul critic in care un parinte ii poate insufla micutului dorinta si placerea de a invata, tot prin distractie, lucru care ii poate stimula nu inteligenta cognitiva, cat mai ales inteligenta emotionala.

“In foarte multe cazuri, tranzitia de la gradinita catre scoala nu este lina si se face intr-un mod brutal pentru un copil. Acesta iese dintr-un mediu in care invata lucruri noi prin distractie, socializeaza mult mai mult cu alti copii, este fericit, zambeste mai mult si intra intr-un mediu foarte rigid, ticsit de reguli stricte, iar dorinta lui de invatare scade.

Nu inseamna ca ritmul de invatare scade intr-un mediu mai distractiv, ci din contra, ii creste interesul copilului pentru acea activitate educativa si il implica mai mult in procesul de invatare. Chiar si metoda didactica inventata de reputatul profesor britanic Helen Doron se axeaza pe invatarea limbii engleze prin activitati distractive. Dupa 30 de ani de la implementarea metodei si dupa mai multe studii realizate, s-a demonstrat ca micutii pot invata mult mai eficient daca ii construim un mediu distractiv de invatare, deoarece ii putem dezvolta nu numai inteligenta cognitiva, ci mai ales inteligenta emotionala, aspect pe care sistemul de educatie clasic il neglijeaza.

Prin metodele clasice, observam ca placerea pentru invatare scade destul de mult dupa primii ani in ciclul primar, si asta deoarece copii trec destul de brusc de la un mediu de invatare prin distractie la un mediu in care procesul educational se face printr-un stil mult mai rigid, unde creativitatea si dorinta de a invata sunt ignorate si limiteaza unicitatea fiecarui copil”, declara specialistul in educatie Stefania Filip, coordonatorul Centrului Educational International Helen Doron English.

Helen Doron English este o institutie internationala cu un succes de 30 de ani in predarea limbii engleze pentru copii de la 0 la 18 ani. Peste 2 milioane de copii din intreaga lume vorbesc astazi engleza datorita Helen Doron English. Centrul International Helen Doron English din Constanta a fost nominalizat la Gala “Zece Oameni de Valoare pentru Constanta”, pentru prestigioasa activitate din domeniul educatiei copilului.

Taguri articol: Şcolari psiholog

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.