Sfatul medicului
1941 accesări 05 Decembrie 2015 1 comentariu

Cât de periculoşi sunt pentru sănătate îndulcitorii artificiali

Vă este poftă de ceva dulce, dar vă e teamă de calorii? Îndulcitorii artificiali vă promit toate beneficiile zahărului, fără a suporta consecinţele negative ale acestuia. Însă, îndulcitorii artificiali au şi ei riscurile lor, mai mult sau mai puţin cunoscute.

După o cercetare exhaustivă a studiilor privitoare la aspartam, Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară a declarat, la finalul anului 2013, că îndulcitorul este sigur pentru consum şi nu cauzează cancer. Între timp, Centrul pentru Ştiinţă în Interes Public a condamnat această decizie.

Dacă doriţi să slăbiţi, atunci aceşti îndulcitori vă vor ajuta să eliminaţi o mare parte din caloriile din meniu. Trebuie să ştiţi însă, că îndulcitorii artificiali nu se ridică la înălţimea promisiunilor pe care le fac. Pe lângă riscul de cancer, cercetătorii au identificat şi alte efecte negative ale îndulcitorilor artificiali.

În primul rând, aceştia înşală papilele gustative. Atât îndulcitorii artificiali, cât şi cei naturali, precum ştevia, sunt de sute şi uneori de mii de ori mai dulci decât zahărul.

„Cercetările arată că expunerea papilelor gustative la aceşti îndulcitori intenşi le scade receptivitatea la sursele naturale de zahăr, precum fructele”, precizează Anne Alexander, autoarea cărţii „The Sugar Smart Diet”. Atunci când papilele gustative îşi pierd sensibilitatea, există o probabilitate mai mare să vă fie poftă de alimente din ce în ce mai dulci.

Îndulcitorii artificiali nu păcălesc numai papilele gustative, ci şi intestinele. Susan Swithers, doctor în neuroştiinţe comportamentale şi lider al cercetărilor despre în-dulcitorii artificiali la Universitatea Purdue, declară că „intestinele devin confuze atunci când consumaţi îndulcitori artificiali extrem de dulci şi cu zero calorii”. Gustul dulce trimite un semnal către intestin că există un aliment bogat caloric. „Problema este că atunci când caloriile anticipate nu sosesc, intestinul nu utilizează în mod eficient alimentele, iar acest lucru creează un efect de cascadă care interferează cu semnalele de foame ale organismului”, adaugă specialistul.

O parte din acest efect de cascadă are legătură cu insulina. Atunci când gustaţi alimente dulci, chiar dacă acestea nu conţin calorii, organismul va continua să secrete insulină, ca şi cum aţi fi consumat zahăr. Insulina face ca glicemia să crească brusc, ceea ce declanşează poftele.

De asemenea, cercetările lui Swithers sugerează că îndulcitorii artificiali împiedică producerea hormonului glucagon (GLP-1), care controlează nivelul glicemiei şi starea de saţietate.

Combinaţi, cei doi hormoni pot declanşa o senzaţie mai mare de foame şi creşte probabilitatea de a mânca mai mult.

Deşi pare paradoxal, mai multe studii au arătat că cei care consumă băuturi răcoritoare îndulcite artificial au un risc mai mare de a dezvolta diabet de tip 2.

În concluzie, dacă vreţi să slăbiţi sau să vă menţineţi greutatea, eliminaţi dulciurile din dietă. Iar dacă nu puteţi rezista tentaţiei, este mai onest faţă de organism şi de voi înşivă să consumaţi alimente îndulcite cu zahăr, decât cu nişte compuşi chimici care prezintă o siguranţă îndoielnică. Şi nu uitaţi, totul stă în cantitate!

Taguri articol: sfatul medicului diabet insulina cancer glicemie

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

1 comentariu

6 decembrie 2015 alin
Obtineti bain usor!

Nou si special!! Castigati bani din prima luna prin colaborare pe internet!! Cautam urgent oameni seriosi si foarte interesati sa colaboreze cu noi pe internet pentru venituri ! Cautam colaboratori care vor sa se alature unui proiect cu cea mai rapida crestere. Oferim contract de colaborare, tot sprijinul necesar si maxima seriozitate. Va explicam tot sistemul de lucru, pas cu pas, in asa fel incat sa puteti incepe imediat sa lucrati si sa castigati bani. Va rugam sa cereti detalii la adresa de email: alinvitalariu@gmail.com

Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.