08 Noiembrie 2015
2079 accesări
0 comentarii

Încă dinainte de a se naşte copilul, părintele este preocupat de modul în care se va dezvolta copilul său.

Părinţii văd în jurul lor diferite modele, dar adesea sunt influenţate de modelele negative: copii care plâng în faţa unei vitrine, copii care dezvoltă comportamente negative de apărare, tocmai pentru a atrage atenţia părintelui.

Întâlnim părinţi aparent încrezători, dar care par că şi-au pierdut calea, siguranţa şi care nu găsesc un limbaj potrivit copilului său.

Educaţia făcută cu rigiditate a creat anumite comportamente copiilor, dar în special, nedumeriri părinţilor.

Cât de multă libertate le punem copiilor? Prea multă libertate? E nevoie de limite? Cum procedăm?

„Cercetările ultimilor ani din domeniul psihologiei şi neuro-ştiinţelor vin cu dovezi solide conform cărora educaţia făcută cu rigiditate, critică, umilire, manipulare prin pedepse şi recompense afectează profund şi pe termen lung imaginea de sine şi gradul de încredere în sine al fiinţei umane, precum şi legătura părinte-copil.
Drept pentru care, mulţi părinţi aleg în mod conştient o altă cale şi caută să le ofere copiilor o educaţie fără constrângeri dăunătoare, care ţine cont de nevoile copiilor, care se bazează pe încurajarea alegerii.

Însă cum ştim că nu mergem prea departe cu libertatea?
Când şi de unde încep limitele într-o educaţie care respectă nevoile copilului?
În cadrul atelierului de comunicare empatică pentru părinţi, vom învăţa să trasăm limite conştiente şi sănătoase pentru noi înşine, copii şi relaţia pe care o construim împreună”, a precizat Monica Reu, trainer de dezvoltare personală. Evenimentul va avea loc, pe 17 noiembrie, de la ora 17.00, la hotel Ibis.

Taguri articol: copilul psihologie psihologie infantila

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Articol publicat de Andreea Năstase