Reţete culinare
2148 accesări 23 Decembrie 2015 1 comentariu

Alimentaţia de sărbători. Ce trebuie să mâncăm pentru a nu ajunge "de la bal, la spital"

Din punct de vedere alimentar, perioada sărbătorilor a constituit mereu o provocare. Mâncărurile tradiţionale, pe cât sunt de gustoase, pe atât pot fi de nocive, dacă sunt consumate în exces sau în asocieri nepotrivite. Pentru a ne bucura de un gust autentic al preparatelor tradiţionale, fără a modifica semnificativ reţetele, trebuie să ţinem cont de nişte reguli simple.

Ce este permis sau interzis în asocierile alimentare

De multe ori auzim că alimentele în sine nu sunt nocive pentru sistemul digestiv, ci asocierile pe care le facem. Acest lucru este valabil mai ales în perioada sărbătorilor, când avem la dispoziţie multe alimente care se digeră greu.

Potrivit dr. Monica Grasa, medic specialist în diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, „asocierea grăsimilor cu alcoolul consumat în cantităţi mari ridică cele mai mari probleme în această perioadă”. În plus, medicul recomandă să asociem friptura de porc, pregătită la grătar sau la cuptor, cu salate şi crudităţi şi să fim atenţi la cantitatea pe care o consumăm.

„Cu ocazia sărbătorilor, orice asociere alimentară este permisă, cu o singură precizare: cantitatea face diferenţa. Alegeţi să mâncaţi jumătate din porţie, mestecaţi încet, fără grabă. Sigur că este de preferat să alegem preparatele la grătar, cuptor, să consumăm multe salate, să evităm alimentele cu foarte multă grăsime de tipul maionezei sau cărnii grase de porc”, declară medicul specialist.

Modificăm reţetele tradiţionale de dragul unui stil de viaţă sănătos?

„Reţetele tradiţionale au farmecul lor în această perioadă. Pot să fie adaptate puţin la zilele noastre, în care viaţa sedentară a luat locul vieţii active. Dacă limităm cantitatea de grăsime folosită la gătit, suntem atenţi la dimensiunea porţiilor şi alegem produse cât mai puţin prelucrate industrial, nu există niciun pericol”, precizează dr. Monica Grasa.

Astfel, puteţi prepara sarmalele folosind carne mai slabă, fără a le schimba semnificativ gustul, şi să renunţaţi la maioneza care decorează salata boeuf.

De altfel, medicul ne linişteşte în privinţa cărnii de porc care se pare că nu este atât de nocivă pe cât s-a crezut până acum. „Dacă o consumăm în cantităţi mici şi pregătită corespunzător, nu este nici toxică şi nici periculoasă”, adaugă medicul specialist.

Cei care au ţinut post trebuie să fie atenţi

Dacă aţi ţinut post, ar trebui să treceţi treptat la alimentaţia cu produse de origine animală, altfel v-aţi putea alege cu probleme digestive serioase. „Pentru prevenirea acestor probleme, este recomandat consumul unor cantităţi reduse de astfel de alimente, poate tempori-zate un pic pe parcursul celor câteva zile de sărbătoare”, declară dr. Monica Grasa. De asemenea, trebuie să evitaţi consumul alimentelor cu un conţinut ridicat de grăsimi şi a alcoolului în cantităţi mari.

Taguri articol: reţete culinare stil de viaţă alimentatie

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

1 comentariu

26 decembrie 2015 Pop Mihai
Alimentatie sanatoasa

Castigati imediat, din prima luna! 100-285 de euro lunar! Avem nevoie urgent de persoane care sa colaboreze cu noi, pentru o activitate usoara, part-time sau full-time, la alegere, cu castiguri de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), acum, din prima luna! Oferim si cerem cea mai mare seriozitate! Oferta valabila pentru capitala si provincie. Cand doriti mai multe informatii, contactati unul dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: miky_n3@yahoo.com

Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.