Dietă şi frumusețe
1989 accesări 14 Martie 2017 0 comentarii

Ce ar trebui să conţină dieta de primăvară, pentru a ne revitaliza organismul

Odată cu ieşirea din sezonul rece, corpul este obosit, cu multe carenţe, din cauza dietei săracă în fructe şi legume proaspete. Acest lucru poate da organismului o stare de slăbiciune, precum şi alte simptome neplăcute, care să se suprapună şi să influenţeze activităţile zilnice.

Pentru a nu experimenta astfel de stări sau pentru a trece cât mai uşor peste ele, medicii nutriţionişti recomandă să profităm cât mai mult de belşugul primăverii. Pieţele încep să prindă culoare, iar tarabele din ce în ce mai mult conţin fructe şi legume viu colorate, pline de vitamine, atât de benefice.

Potrivit specialiştilor, a cam venit momentul să renunţăm la alimentaţia de iarnă, săracă în vitamine şi minerale, şi să adoptăm o dietă proaspătă, la propriu, alcătuită din fructe, legume şi zarzavaturi de sezon. Postul Paştelui este considerat de specialişti o oportunitate de detoxifiere a organismului şi de revigorare a acestuia.

„Perioada postului se încadrează foarte bine pe ideile medicale, pentru că este bine să consumăm foarte multe fructe şi legume, foarte mulţi antioxidanţi, deoarece aşa se formează celulele. În acest sezon, este indicat să se consume alimente care conţin vitamina C din abundenţă. Încep să apară fructele de sezon: căpşunile, caisele, cireşele, vişinele, zmeura etc. Pentru regenerare şi detoxifiere, din punct de vedere alimentar, este bine să regăsim cât mai multă verdeaţă în farfurie. Este bine să se consume multe verdeţuri care se întâlnesc numai în acest sezon, cum ar fi leurda, urzicile şi loboda, pentru salate şi ciorbe”, explică dr. Veronica Taraciuc, medic specialist nutriţionist.

Aşadar, în lunile de primăvară, cel mai bine este să profităm de zarzavaturile atât de binefăcătoare organismului. Cu toate acestea, trebuie să luăm în calcul că beneficiile acestora sunt mult mai valorificate, dacă sunt consumate în stare crudă. Aşa că o salată de spanac cu zeamă de lămâie este mult mai benefică decât spanacul gătit, deoarece, prin prepararea termică, o parte dintre elementele nutritive se pierd.

Metode de hidratare

În acest sezon, din cauza trecerii bruşte de la anumiţi factori de mediu la alţii, organismul poate să se deshidrateze destul de serios. De aceea, specialiştii recomandă să nu ne abatem de regula celor 2-2,5 litri de lichide pe zi, în funcţie de caracteristicile fizice ale fiecăruia dintre noi. Cu toate acestea, hidratarea nu se face doar prin consumul de apă. Din contră, cea mai eficientă hidratare se obţine prin consumul de fructe şi legume crude, precum şi prin consumul de supe şi ciorbe de zarzavaturi de sezon revitalizante.

„Hidratarea este extrem de importantă, pentru toate structurile organismului, începând cu pielea, care are cel mai mult de suferit, din cauza schimbărilor climatice. O hidratare optimă ajută organismul să lupte mai uşor cu factorii agresivi, externi şi interni. Supele şi ciorbele sunt ideale pentru hidratare, la care se adaugă şi fructele de sezon”, mai spune specialistul.

Alimentele „goale” dăunează organismului

Cei care se hotărăsc să adopte în această perioadă o dietă din care sunt excluse alimentele de natură animală trebuie să fie extrem de atenţi la alimentele consumate, pentru a nu se înfometa şi pentru a nu consuma exclusiv alimente „goale” de nutrienţi, precum paste făinoase, cartofi, orez alb, pâine albă, produse cu conţinut mare de zahăr etc.

Specialiştii recomandă o dietă echilibrată şi variată. De exemplu, dacă la prânz optaţi pentru o friptură, aceasta nu trebuie să fie mai mare decât palma, iar lângă ea este indicat să se adauge o cantitate suficientă de legume aburite, precum şi o porţie potrivită de salată.

Că tot au apărut urzicile, cura cu urzici este recunoscută a fi benefică pentru prevenirea anemiilor, a asteniei de primăvară, a gastritei, dar şi a constipaţiei. Acestea au un conţinut ridicat de vitamine, săruri minerale şi sunt ideale în ciorbe, salate, tocăniţe, supe, smoothie-uri, deoarece, mai mult, au un coţinut ridicat de fier şi clorofilă.

Orice regim alimentar urmaţi, nu uitaţi că cel mai important este să evitaţi excesele, aşadar, consumaţi orice aliment cu moderaţie.

Pentru detalii, apelaţi numărul de telefon Iowemed Alderma, 0749.144.201.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.