Alimentație
170 accesări 22 Aprilie 2021 0 comentarii

Cum să se mănânce în Postul Paștelui, pentru a nu exista riscuri pentru sănătate

Este Postul Paștelui, iar creștin ortodocșii se privează de anumite alimente, pentru purificarea trupului și sufletului în așteptarea Învierii lui Hristos. Dr. Tudor Ciuhodaru atrage însă atenția că respectarea postului poate avea atât beneficii, cât și riscuri pentru starea de sănătate.

„În ceea ce privește riscurile, se impune menționat că postul respectat cu strictețe, fără a ține cont de condițiile individuale, poate favoriza, declanșa sau complica evoluția diferitelor stări patologice preexistente. De asemenea, sunt uzuale stările de lipotimie sau spasmofilie, apărute după o perioadă de restricție alimentară severă, eventual asociate unor stări fiziologice. Există și riscul ca alimentația bogată caloric să creeze, în special doamnelor și domnișoarelor, probleme după această perioadă”, a explicat dr. Tudor Ciuhodaru.

Beneficiile ținerii postului sunt diverse, dar numai dacă sunt respectate o serie de reguli. „Concret, trebuie să existe un regim alimentar echilibrat, care să includă proteine vegetale, din soia, cartofi, cereale integrale, fructe pentru glucide, lipide din uleiuri vegetale, nuci, semințe, precum și vitamine, obținute din fructe și legume proaspete. De asemenea, trebuie să fie adaptat caloric la necesitățile organismului, crescute dacă este vorba de efort fizic intens sau sarcină. Nu trebuie să se depășească necesitățile individuale, prin exces alimentar sau alimente bogate în calorii, precum ciocolata, dulceața, nucile sau fasolea. Trebuie să se țină cont de afecțiunile asociate metabolice, precum diabetul, sau cele neuropsihice, precum nevrozele sau depresiile. Pentru evitarea hipoglicemiilor trebuie respectat orarul de masă”, a explicat dr. Tudor Ciuhodaru.

„Cea mai ieftină și uzuală opțiune este consumul de alimente pe bază de carbohidrați: cartofi, paste, pâine, derivate din porumb. Produsele care înlocuiesc alimentele de origine animală sunt pateul vegetal, soia, cașcavalul vegetal sau legumele, salatele, fructele proaspete, care sunt și ele la mare căutare în această perioadă, dar sunt mai scumpe.

Recomandăm ca regimul alimentar să țină cont de vârstă, activitate fizică, status fiziologic și afecțiuni preexistente, consultând eventual și un nutriționist”, a mai afirmat medicul.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.