Sfatul medicului
204 accesări 03 Iunie 2019 0 comentarii

Mâncatul pe fond nervos ne leagă de grăsimi nesănătoase

Stresul, fluctuațiile hormonale şi efectul alimentelor foarte dulci, pe care le ronțăim când avem perioade proaste duc la un fenomen bine cunoscut de către noi toți, mâncatul în exces. Pe termen scurt, stresul inhibă pofta de mâncare, pentru că, în perioade dificile se produce un care este responsabil pentru scăderea apetitului. Dar dacă stresul persistă, situația se schimbă radical, iar un alt hormon, numit cortizol, crește apetitul, specifică csid.ro.

Stresul pare să ne afecteze şi preferințele alimentare. Numeroase studii au descoperit că stresul fizic sau emoțional duce la consumarea unor cantități mai mari ca de obicei a alimentelor bogate în zahăr şi grăsimi. Odată ingerate alimentele bogate în zahăr şi grăsimi se pare că acestea au un efect inhibitor a activității din cea parte a creierului care produce şi procesează stresul şi emoțiile legate de acesta. În plus, apetitul exagerat pentru alimente nesănătoase nu este singura problemă a persoanelor afectate de stres, acestea dormind mai puțin şi având un nivel mai scăzut al calității somnului. Persoanele stresate fac mai puțină mișcare şi beau mai mult alcool, pentru a combate efectele stresului, de unde şi acumularea unui număr mai mare de kilograme.

Dacă știi că perioadele stresante îți afectează greutate, primul pas este să arunci din frigider toate tipurile de mâncare nesănătoasă pe care le ai, pentru că acestea reprezintă, practic, o invitație de nerefuzat. Păstrează doar fructe, legume, carne slabă şi lactate cu un conținut scăzut de grăsimi. Alte lucruri pe care le poți face şi care se pot dovedi eficiente sunt sportul, exercițiile intense crescând pe termen scurt nivelul de cortizol, dar cele de intensitate moderată par să îl reducă. Alege plimbări lungi sau antrenamente nu foarte solicitante şi rezultatele nu vor întârzia să apară.

Meditația este o altă soluție, nenumărate studii descoperind că acesta are un rol esențial în reducerea stresului. Fă-ţi un obicei din a sta câteva minute şi a-ţi goli mintea de orice gând, concentrându-te doar asupra ritmului respirației. Sprijinul social din partea familiei şi prietenilor pot avea un rol esențial în reducerea stresului, așa că nu ezita să interacționezi cu oamenii atunci cânt traversezi perioade stresante.

Madlena CĂLUGĂREANU

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.