21 Decembrie 2015
1942 accesări
0 comentarii

Asiguraţii care nu au intrat încă în posesia cardului de sănătate pot să verifice dacă li s-a emis acest document prin accesarea serviciului pus la dispoziţie de CJAS la sediul instituţiei. Totodată, asiguraţii care au pierdut sau cărora li s-a deteriorat cardul de să-nătate pot solicita eliberarea unui card duplicat la casa de asigurări, unde vor depune o cerere şi vor plăti contravaloarea noului card şi a cheltuielilor de distribuire prin servicii poştale, în valoare de 15,5 lei.
Până la primirea noului card de sănătate, asiguraţii au acces la servicii medicale în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului, ce li se înmânează în momentul în care depun cererea pentru emiterea cardului duplicat.
Asiguraţii care, din motive personale sau religioase, refuză utilizarea cardului de sănătate, pot depune o cerere în scris la casa de asigurări în care menţionează motivele refuzului şi restituie cardul de sănătate, în cazul în care l-au primit. Accesul la servicii medicale se realizează pentru aceşti asiguraţi în baza unei adeverinţe cu termen de valabilitate de trei luni. Adeverinţa nu trebuie să rămână la furnizorul de servicii medicale, ea se prezintă ori de câte ori asiguratul solicită un serviciu.
Pentru cei care împlinesc vârsta de 18 ani şi dobândesc calitatea de asigurat se generează automat din sistem comanda de tipărire şi distribuire a cardului de sănătate. Nu este necesară solicitarea în scris a asiguratului pentru eliberarea cardului. Aceştia primesc cardul naţional de sănătate prin servicii poştale, la domiciliul înscris în cartea de identitate.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Articol publicat de Andreea Năstase