Sfatul medicului
2687 accesări 07 Noiembrie 2017 0 comentarii

Evitaţi situaţiile stresante ! Ce efecte au emoţiile negative asupra sănătăţii

Chiar dacă avem impresia că mâncăm sănătos şi credem că absorbim necesarul zilnic de vitamine şi minerale pentru organismul nostru, de fapt, medicii spun că trebuie să depunem un efort mai mare, pentru a ne conserva starea de sănătate. Aceştia susţin că sănătatea este o stare pe care noi singuri putem să o construim, dar, la fel de uşor, tot noi o putem distruge.

Există persoane care nu se preocupă deloc ca regimul alimentar să fie bogat în vitamine, minerale şi microelemente, pentru a avea un organism sănătos, persoane care ignoră factorii nocivi, ce produc bolile.

„Toată lumea trebuie sa ştie că radicalii liberi din corp omoară omul încet, deoarece omoară celulele, duc la îmbătrânirea rapidă şi provoacă apariţia bolilor. Radicalul liber se formează când oxigenul pierde electronul şi preia molecula, care este parte a membranei celulare. Acesta provoacă modificări degenerative, de multe ori maligne, a ţesuturilor, afectează pereţii vaselor de sânge, provoacă chiar şi apariţia cancerului, a aterosclerozei, stop cardiac, diabet, boli inflamatorii, intoxicaţii, Parkinson, reacţii imune ş.a.”, a spus dr. Victoria Sava, medic de familie.

Pentru a reduce cazurile de îmbolnăvire, medicii specialişti afirmă ca toţi ar trebui să găsim un echilibru în alimentaţie, să ne hidratăm corespunzător, să renunţăm la sedentarism şi să evităm situaţiile stresante, deoarece aceşti trei factori influenţează cel mai mult starea generală de sănătate. Din păcate, din cauza agitaţiei zilnice, majoritatea persoanelor mănâncă în grabă, petrec multe ore la birou şi se lasă copleşiţi de stres şi de alte emoţii negative.

„Orice problemă fizică începe de la emoţii, atunci când energia scade sau creşte excesiv. Dacă veţi înţelege cum trebuie sa aveţi grijă de sănătate, care sunt paşii şi de unde trebuie să începeţi, atunci veţi avea un corp sănătos, o minte sănătoasă şi energie vitală din plin”, adaugă specialistul.

Alimentaţia sănătoasă nu este de ajuns!

Medicul de familie spune că este recomandat să ne luăm necesarul de vitamine, minerale şi microelemente din surse naturale, însă, în ziua de astăzi, legumele şi fructele sunt cultivate în sere, ceea ce înseamnă că nu sunt încălzite de soare, nu beneficiază de energia solară, nu iau din sol maximum necesar de vitamine şi minerale şi, în acelasi timp, metodele moderne (industriale) de conservare duc la distrugerea vitaminelor şi microelementelor. Deci, oricât de multe fructe, legume sau alte surse de vitamine ai consuma, nu poţi beneficia de cantitatea necesară de micronutrienţi.

„De aceea a şi apărut pe piaţă o gamă extrem de largă de suplimente, cum ar fi grăsimile nesaturate omega 3. Aşa se explică probabil şi faptul că, de pildă, japonezii formează una dintre cele mai sănătoase naţiuni din lume, deoarece consumă, din belşug, peşte (sursă de omega3) şi ceai verde natural, în cantităţi foarte mari. Oricât de mult am avea grijă la alimentaţie, dacă produsele nu vin din producţia proprie, nu putem să fim siguri de integritatea lor. Cu toate acestea, dacă facem mişcare, măcar din când în când, dacă ne străduim să mâncăm alimente cât mai naturale şi reducem situaţiile stresante, beneficiile nu vor întârzia să apară”, a explicat specialistul.

Când nivelul biodisponibilităţii produsului este scăzut, organismul nostru asimilează o cantitate foarte redusă de substanţe active din produsul respectiv. Cu alte cuvinte, un astfel de produs este inutil. Calitatea produselor se referă nu numai la procesul de producţie şi de ambalare, ci şi la cantitatea şi calitatea substanţelor active, existente în produs.

Medicii ne recomandă să nu ne lăsăm de iluzia că nu avem timp pentru nimic sau de starea vremii care nu ne lasă ieşim la alergat. Ar trebui să fie obligatoriu ca în fiecare zi să facem mişcare, să consumăm aproximativ doi litri de lichide şi cinci porţii de fructe şi legume crude.

Taguri articol: sfatul medicului alimente beneficii cancer ceai verde fructe energie lege legume lichide parkinson nutrienţi victoria sava stres stres oxidativ

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.