Sfatul medicului
80 accesări 03 Mai 2021 0 comentarii

Mâncați cumpătat de Paște! Excesele culinare duc la disconfort digestiv

În acest week-end, toată lumea se va așeza la masa de Paște. Dacă ați ținut post, aveți grijă, însă, cum treceți la alt tip de alimentație, cu produse grele din carne și preparate bogate în calorii, cum este cazul preparatelor tradiționale, întrucât riscul este să resimțiți o senzație neplăcută de balonare, oboseală și disconfort digestiv.

Tocmai de aceea, este foarte important ca în aceste ultime zile de post să începeți să vă pregătiți treptat organismul pentru consumul de alimente de origine animală. Dr. Daniela Avram este de părere că o soluție pentru ca organismul să nu sufere un șoc atunci când va reveni la meniul obișnuit după o perioadă de restricții alimentare este să consumați în mod regulat proteine vegetale. Care sunt acestea?

„Când spun proteine vegetale, mă refer la leguminoase, cum sunt năutul, lintea, și continuând cu produsele derivate din soia sau înlocuitorii vegetali de carne, precum și concentratele proteice din suplimentele vegane. Pe scurt, toate aceste ingrediente vă vor ajuta să vă mențineți sănătatea la parametri optimi și pe perioada postului capacitatea de a digera eficient proteinele, ceea ce ajută la o tranziție lipsită de disconfort la produsele tradiționale”, a explicat medicul.

Totodată, se recomandă creșterea consumului de fructe bogate în enzime proteolitice, precum ananasul, asociat cu condimente care ajută digestia, cum este, de exemplu, ghimbirul. Desigur, cel mai important sfat este acela de a fi cumpătați în toate și mai ales să nu consumați la aceeași masă prea multe preparate tradiționale.

Cel mai bine este să le împărțiți pe durata zilelor de Paște. În primul rând, se recomandă ca dimineața, dacă mâncați ou, să nu serviți mai târziu decât o felie de drob sau chiar să mâncați drobul la altă masă. Apoi, dacă optați pentru ciorba de miel, ați putea servi și un ou fiert pe care îl ciocniți la masă sau o bucată mică de friptură. În ultima parte a zilei, a subliniat specialistul, puteți mânca o friptură de miel, asezonată de legume sau salată asortată.

O altă soluție pentru a vă ușura digestia se referă la asocierea corectă dintre carnea de miel. După cum se știe, carnea de miel se digeră greu. Tocmai de aceea, trebuie asociată cu legume, gen ruccola, andive sau varza de Bruxelles. De asemenea, un plus îl reprezintă și consumul de ceaiuri și băuturi amărui, cum sunt ceaiul de gălbenele, apa tonică, limonadă cu grapefruit.

Pe de altă parte, sunt medici care spun că este mai bine să mâncați carne de ied, în loc de carne de miel, asta pentru că mielul are o carne greu de digerat. Cea de ied, în schimb, este bogată în proteine și minerale și este mai slabă. Mai mult decât atât, nutriționiștii consideră că iedul ar fi mai sărac în colesterol și decât puiul, fie el și fără piele. De ce? Pentru că iedul nu asimilează grăsimea în mușchi, așa cum se întâmplă în cazul vitei și porcului, ci în exterior, ceea ce face ca acele părți să fie ușor eliminate la tăiere.

Adaugă comentariul tău

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii
Sfatul medicului, boli şi afecţiuni, terapii alternative, dietă şi nutriţie - Revista de sănătate Cuget Liber. Pentru o viaţă sănătoasă.